Hospitality Management
Gastvrijheid speelt een belangrijke rol in de dienstverlenende sector, zoals bij hotels, restaurants, vakantieparken en andere servicegerichte organisaties, waar het creëren van een positieve ervaring voor gasten centraal staat. Het draait daarbij niet alleen om een eenmalige omzet, maar juist ook om regelmatig terugkerende bezoekers. Dat laatste wordt bereikt door een warme, vriendelijke, persoonlijke en welwillende manier waarop klanten en gasten zich behandeld weten. Alles moet kloppen, van begin tot eind om gasten en klanten een onvergetelijke belevenis te bezorgen.
Tevreden gasten worden ambassadeurs die vol enthousiasme over hun ervaring vertellen, wat de meest krachtige reclame is om nieuwe bezoekers naar je bedrijf te krijgen. Als gastvrijheid in je bedrijfs-DNA verankerd is, worden upselling en cross-selling gemakkelijke instrument om je omzet te vergroten.
Meten is weten
Het is van groot belang om te weten hoe je bedrijf wordt beoordeeld door je klanten. Voelen zij zich gewaardeerd, gehoord en serieus genomen? Het is van cruciaal belang om niet enkel op spreadsheetmanagement te vertrouwen, maar individuele ervaringen van klanten te gebruiken om je diensten voortdurend te verbeteren. Klantgerichtheid is een voortdurend proces van leren en groeien, en het stelt ons in staat om te gedijen in een competitieve markt.