Ergens bij willen horen??

Ergens bij willen horen is niet alleen in privézaken een gevoel dat steeds vaker voorkomt. Ook in de bedrijfswereld heeft men het verlangen om van ‘korrel tot borrel’ door te ontwikkelen. Ambitie en daadkracht spelen hierbij een enorme rol.

Het afgelopen jaar mocht ik bij veel bedrijven een ‘kijkje in de keuken’ nemen. Denk aan MKB-ers, scholen en gezondheidszorg maar ook tal van corporate organisaties.

Als adviseur en Critical Friend stond ik het management bij bij het veranderen en door ontwikkelen van hun organisatie. Dit leverde prachtige inzichten op, waarvan ik er een paar graag met je zou willen delen.

  •  Het bieden van maatwerk door organisaties en snel kunnen meebewegen met marktontwikkelingen blijft belangrijk -> ‘Wendbaar zijn én Blijven’.
  • Nu de wereld van Lockdown naar Lockdown gaat is ‘Purpose Driven’ en houden van ‘Focus’ weer prioriteit aan de managementtafel.
  • Het belang van goed ondernemerschap en vakmanschap neemt verder toe.
  • Online economie (enorm versnelt door Lockdowns) zorgt voor een extra verval van fysieke winkels.
  • Wholesale (groothandel) neemt toe ->Jouw producten te koop aanbieden voor wederverkoop, zodat andere (web)winkels jouw producten kunnen verkopen.
  • Het belang van Ecosystemen wordt nog belangrijker door samenwerkingen tussen leveranciers, afnemers en concurrenten.
  • Sterke toename van virtuele (ICT-gerelateerde) criminaliteit.
  • Boodschappenservice is upcoming -> Bezorgen binnen 10 minuten op elk moment van de dag.
  • Internationaal sanctiebeleid van wereldmachten heeft steeds meer impact op de (internationale)bedrijfsvoering.
  • Business- en verdienmodellen worden kort cyclisch geëvalueerd en verouderen steeds sneller.

De totale lijst bevat ruim 60 items. Deze zullen eind januari te vinden zijn op de website van In2Mediair. Uiteraard geef ik je graag nog een heads up wanneer dat zover is 

#bedrijfsadviseur #covidgevolgen #innovatief #nieuwe #ontwikkelingen #businessmodellen #erbijhoren

Home Blogs Ergens bij willen horen??