Je bent zo sterk als de zwakste schakel in je bedrijf.
En dat is waar je op afgerekend wordt. Terug in de tijd naar mijn eerste baan als teamleider huishoudelijke dienst van een smaakstoffenfabriek.
In die tijd had elk kantoor nog een prullenbak met een plastic binnenzakje achter de deur staan.
Een kantoormedewerker wees mij erop dat zijn prullenbak al veertien dagen niet gelegd was. Hij maakte zich er nogal druk over.
Ik merkte op dat onze werkgever een kwaliteitspercentage nastreefde van 95%. Hij knikte instemmend. In dit gebouw stonden 100 prullenbakken waarvan er slechts één niet geleegd was.
De kwaliteit van de huishoudelijke dienst lag dus duidelijk hoger dan van de hele fabriek. We moesten er allebei om lachen.
Maar niemand werd ooit bedankt voor het leegmaken van 99 prullenbakken. Het gaat meestal over wat er niet gedaan is. En zo is het vandaag de dag nog steeds.
De zwakste schakel bepaalt of je succesvol bent in je strategie. Voorspelbaarheid en risicomanagement bepalen of je de eindstreep haalt en of de klant bereid is de rekening te voldoen.
Dat vraagt om een helder toekomstbeeld van je bedrijf.
Van visie naar resultaat!
Heeft jullie bedrijf al een helder toekomstbeeld?
in2mediair #vanvisienaarresultaat #raadvanbestuur #directie